det går bra nu

jag mår bäst

Dansar hela tiden var dag, går runt i mjukiskläder hela tiden, umgås med fett bra människor, har underbara människor i min klass och parallellklass och har det allmänt bäst at the moment!!

Turkiet: Dag 8

Idag åkte vi hem. Det är blandade känslor. Skönt att få sova i egen säng och tillbaka till allt det som är normalt för mig, men kommer såklart sakna Turkiet! Har varit en jättekul resa men nu väntar andra äventyr. På måndag börjar jag gymnasiet vilket jag är superexalterad över. Kom hem till min beställning av framkallade bilder så imorgon blir det lite mys med att sätta upp nya bilder på väggarna och rama in vissa. Ska även till Lund och ha infodag i skolan och vid 7 har jag träning. Saknat att dansa men är så trött nu efter resan. Nu ska jag sova, nattinatti!

Turkiet: Dag 7

Det är med sorg jag nu meddelar er att detta var sista heldagen i Turkiet. Men! Idag har vi: Lyckats försova oss i 40 minuter, alltså hade vi en kvart på oss att äta hotellfrukost. Solat, solat och solat. Det blev molnigt vid 4 så då gick vi och jag fick tid att noppa mina ögonbryn! Känner mig äntligen som mig själv igen, sett helt förjävligt ut i en hel vecka. Äntligen fotograferat hotellets kattunge som är sååå söt. Kvällen slutade med en tur i stan och det blev införskaffat två armband och en cola för bussresan imorgon. Nu sitter vi alla utslagna i soffan och ska snart upp på rummet och börja packa ihop. Ska checka ut redan vid 12 men vår buss går inte förrän halv 8. Hm.

Turkiet: Dag 6

Idag har vi: Solat. Åkt rutschkana som resulterade i en lårkaka på Moas rumpa. Av mig. Druckit slush så våra tungor blev alldeles blå. Gett diverse killar diverse smeknamn som Justin Biebers ledsna bror och JMLS (jättemuskulös-lång-snygg). I skrivande stund gick JMLS förbi oss. Hehe. Vi har ätit oss feta då det var turkisk afton... Vilket betyder kebab. Suttit i lobbyn alldeles för länge för internetet all annanstans har lagt ner. Haft ångest över ifall våra brännor är egentligen bra nog. Kvällen avslutades såklart i kortspel med sällskapet. Kan skryta med att jag är trefaldig mästare i skitgubbe. Vilken merit. Imorgon är sista heldagen på hotellet. Vet inte om jag är redo för verkligheten än.

Turkiet: Dag 5

Idag har vi: Solat hela. jävla. dagen. Snott med oss kakor upp på rummet och läst, hehe. Varit astaggade på äta på restaurangen på hotellet och fick turen nog att bli serverade fisk. Enbart fisk. Dessutom en hel fisk. Jag och Moa gick ner och åt melon istället. Mer än så gjorde vi väl inte. Nöjd ändå.

Turkiet: Dag 4

Idag har varit en händelserik dag. Idag har vi: Gått upp 07:45!!!! Varit på en guidad tur runt Gumbet och huvudsakligen Bodrum. Lärt oss massa historia från flera årtusende tillbaka (på norska). Sett ruiner av diverse väderkvarnar och murar. Vi har sett massa ödlor! Varit på en vääääldigt flott guldaffär där de fanns smycken för 5 miljoner euro. Ingen aning vad vi egentligen gjorde där. Vi har sett en moped krocka med en bil rakt framför oss. Varit på en läder- och pälsbutik. Jag var inte exalterad över det. Vi har varit på en väldigt äcklig marknad där jag äntligen handlade ett par flipflop för jag var verkligen trött på att gå till poolen i converse. Vi var på rundturen i sammanlagt sju svettiga timmar och när vi kom tillbaka hoppade alla i poolen direkt. Kvällen avslutades med kortspel!! Nu ligger jag och Moa och ska läsa. Imorgon ska vi inte göra någonting. Det är jag exalterad över.

Turkiet: Dag 3

Idag har vi: Fått höra högläsning på svenska av en turk som verkligen (!!) inte kunde svenska. Tror han försökte flirta. Badat i otroligt salt hav så jag fick tömma balsamflaskor för kunna reda ut mitt hår. Fått vår toalett lagad för andra gången. Dock är den sönder igen. Bränt oss på diverse kroppsdelar. Använt min väldigt high-tech nyinköpta selfiestick och spelat kort. Tyvärr vann de väldigt onyktre männen. Alltså måste det endast bara vara grundat på tur. Imorgon ska vi ta bussen 09:20 till Bodrum och gå på marknaden. Ha de gött!!

Turkiet: Dag 2

Idag har vi: Vaknat försent för Moas mobil var inställd på Sveriges tid. Ätit alldeles för mycket mat. Varit på "Turkish Bath" och blivit satans skrubbade och masserade. Solat på en badmadrass i solen och åkt in i diverse turkar. Tagit en selfiestick-selfie med en försäljare. Snackat med turkar som tyckte vi skulle åka iväg på en båt utan Moas mamma.... Och massa annat roligt!!

Turkiet: Dag 1

Lite bilder från resan som började i taxi 04:00 imorse. Flyget gick 07:35 och vi var framme på hotellet vid 14:00. Blev en hel del problem när vi skulle checka in och problem med rummen. Men när allt var löst blev jag och Moa verkligen jättenöjda! Utsikt från balkongen över poolen (bild 4) och från vår ytterdörr (bild 5) över fint landskap. Imorgon är det massage och annat äventyr på schemat!

sjunde augusti

Inatt åker jag till Turkiet!!

handla, städa, packa

Ratchet nails i tredje bilden, hehe.

Det känns som majoriteten av mina inlägg handlar om att jag borde städa. Tyvärr kommer detta inlägget också innehålla städning, men-
Nu har jag faktiskt städat.
Tog nog två-tre månader att lyckas övertala mig själv. Efter städningen packade jag resväskan med massa klänningar och bikinis. Hann dessutom med att åka till Lund med storebröder och mamma, växla pengar och lämna in brev till ldmg som tydligen skulle varit inne för en vecka sen. Woopsie.
Resterande av familjen skulle handla kläder inför bröllopet på lördag, som jag oturligt nog missar.
Imorgon ska vi hem till vänner till familjen och käka där. Direkt efter åker jag till Moa, vi går och lägger oss, vid 03 eller 04 ska vi gå upp och göra oss redo för avfärd mot Turkiet!!

en tråkigare måndag

En läkartid och tandläkartid på samma dag är aldrig en hit. Värre blir det när resterande av dagen tvingas spenderas med städning. Om det är något jag är dålig på är det att städa. Jag hittar jämt andra (och mycket roligare) saker att göra, som att ligga i sängen och äta choklad.

pastell

en svettigare söndagskväll

mysig lunch i Höllviken

det känns som jag pendlat hela dagen

... Men så är det givetvis inte.
Alarmet gick 08:30 och 09:40 sa jag hejdå till Felicia och tog bussen mot Eslöv som sammanlagt tog nästan en timme. Fick byta buss en gång dock. Tränade 1,5 timme och blev sedan skjutsad hem (thank god). Vid detta laget var jag så trött så jag helt ärligt inte orkade röra mig. Låg i min säng från klockan 1 till jag orkade gå in i duschen klockan 5. Klockan 6 pendlade jag buss-tåg-buss (tog 2 timmar..) från Marieholm till Höllviken. Lyckades klämma in en smoothie på McDonalds när jag väntade på bussen på Hyllie. Sen jag kommit till Höllviken har bara ätit och slappat. Lite spelande vid flygeln och lite chokladätande. Det var gott. Detta har varit en ytterst trött dag. Längtar tills jag ska sova.